august 28, 2012

Rafinament si delicii culinare la Residence Hotels

In mijlocul Bucurestiului toropit de caldura verii, intr-o dimineata oarecare, mi-am putut odihni sufletul intr-un loc de a carui prezenta in peisajul bucurestean nu avusesem habar:  terasa Astrodom a Hotelului Residence Domenii.  Nu-mi era strain faptul ca aproape de centrul Bucurestiului exista unul dintre cele mai elegante hoteluri boutique de la noi. Interesul meu pentru aceasta categorie de hoteluri cu o arhitectura deosebita si o atmosfera care te transpune parca in alte locuri, in alte timpuri, mi-a condus pasii incet incet spre aceasta oaza de frumos si relaxare pe care mintea mea nu ar fi putut-o nicicand imagina in peisajul cotidian imbacsit al Bucurestiului…
Dimineata pe racoare, inaintea orelor de birou, in compania unui grup relaxat de oameni de afaceri, toropiti si ei de caldura si cotidian - cu mintea zburandu-ne mai mult sau mai putin vinovata la vacante prin colturi cat mai exotice – am uitat motivul prezentei mele pe terasa Astrodom a Hotelului Residence Domenii. Franturi de planuri de vacanta imi mangaiau urechea, impletindu-se delicios cu muzica matinala a clopotelor  Manastirii Casin. Ma aflam oare intr-un decor parizian real?!... Privelistea orasului dezmortindu-se sub razele mangaietoare ale diminetii de vara, decorul plin de eleganta al terasei Astrodom si, nu in ultimul rand,  apetisantele platouri cu branzeturi, struguri, nuci m-au convins ca plecasem putin in vacanta… ca sa-mi odihnesc sufletul inainte de a-l incarcera iar in birou…
Acestea fiind traite, am sorbit entuziasmata din caffe latte-ul care astepta cuminte pe masa sa-mi potolesc uimirea. Si-atunci privirea mi-a fost atrasa de zambetul larg al macarons-urilor. Ma invitau vesel - si amuzate parca de incantarea si uimirea mea - sa le incerc. Cata eleganta, atitudine si cata personalitate in acest simbol mic dar mare al deserturilor frantuzesti care a traversat secolele pentru a ajunge pana in zilele noastre! Si cat de bine s-au armonizat cu cafeaua bauta in acea dimineata !
Restul imi amintesc vag cum a decurs… M-am agitat sa inregistrez pe retina aparatului meu foto toate acele senzatii inedite traite la fata locului… De parca ar fi existat vreo sansa !... Nu cred ca tehnologia poate crea respectiv reda vreodata ceea ce omul a fost binecuvantat sa perceapa cu propriile simturi…  Acestea fiind constientizate, va invit pe fiecare dintre voi sa experimentati in persoana si sa traiti povestea cu care cel mai vechi hotel boutique de la noi vine sa coloreze peisajul bucurestean… E o poveste prin care s-au perindat personaje importante ale lumii mondene internationale printre care chiar Printul Charles., dupa cum aveam sa aflu cu uimire in acea dimineata... Goran Bregovic sau Cesaria Evora, Gică Hagi sau Nadia Comăneci sunt alte cateva nume care au onorat cu prezenta lor apartamentele elegante ale acestui hotel.
Privesc in liniste instantaneele foto surprinse in acea dimineata… E ceva de dincolo de fotografie care ma atrage ca-ntr-o capcana si ma trimite intr-o poveste… E probabil chiar simplitatea eleganta sau eleganta simpla – va las pe voi sa descoperiti -  a unui decor pregatit cu multa pasiune pentru frumos si mult bun gust…
Realizez ca stilul si eleganta nu au varsta. Timpul nu le inghite ci le pune in valoare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu